5 Rots en water

30 juni 2014 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Rots en water, dat zijn de eerste woorden die bij mij naar boven komen als ik denk aan Tsitsikamma National Park.
De eerste keer dat ik op deze geweldige plek kwam was samen met een groep meiden. Een weekend weg naar Tsitsikamma. Met ‘Trumpets’ van Jason knallend uit de boxen van de auto scheurden we er heen. Dit was ook meteen mijn eerste linkse autorij ervaring. En wat hadden we prachtig weer. Met z’n allen kajakken en dobberen op een luchtbed tussen een grote opening tussen de rotsen. Heerlijk zonnen en chillen op het strand van Tsitsikamma National park.

Zo enthousiast over deze plek dat ik dit mijn ouders perse wilde laten zien. Toen wij aankwamen was het weer helaas verre van mooi! Harde wind en heel veel regen.  We lieten ons niet kennen. Eerst lunchen om op krachten te komen en toen moesten we er aan geloven. Regenjassen aan en gaan met die banaan!

ZEIK nat waren, maar we hebben de hangbrug gehaald. Wat waren we trots. En ondanks mijn teleurstelling eerst groot was omdat ik dit mijn ouders zo graag anders had laten zien, was het toch heel speciaal met dit weer. De wind waaide hard en de oceaan was wild. Een spektakel waar we een hele tijd naar hebben gekeken (want nat waren we toch al..). Een wonderlijk schouwspel van de natuur die zo mooi lijkt maar zo gevaarlijk kan zijn.

Veilig voelde ik mij onder de vleugels van mijn ouders. Want ondanks dat ik mijn vleugels heb uitgeslagen om deze reis te maken, is het toch fijn dat ik weet dat ik altijd veilig ben bij de mensen waar van ik hou...

1. Mem:
    30 juni 2014
    En we hope dast ek wer feilich thus komen meist snein.