7 Mother city

28 juni 2014 - Port Alfred, Zuid-Afrika

9635 kilometer van huis maar toch mijn familie om me heen. Wat was het bijzonder toen mijn ouders twee weken op vakantie kwamen. Samen onderweg naar Kaapstad, de moederstad van Zuid Afrika.

Aangekomen bij Cape point, was het weer verre van Afrikaans. Stonden we dan met onze paraplu en regenjassen aan. Na een paar chagrijnige gezichten was het tijd voor de slappe lach die we in huize Reitsma kennen.

Op weg naar Kaap de Goede Hoop werd het weer gelukkig beter. Daar stonden we dan, in de rij achter alle Japanners, om een foto te maken met het bord “Kaap die goeie hoop”.

Ook konden we natuurlijk de Tafelberg niet overslaan. Prachtig weer met een adembenemend uitzicht. De wereld lag letterlijk aan mijn voeten. Het gevoel dat je de hele wereld aan kan als je over een wereldstad zoals Kaapstad heen kijkt. Geen woorden voor om dit gevoel te beschrijven.

Tot slot hebben Kaapstad bij nacht mogen bewonderen. Vanaf Signal hill hadden we een prachtig uitzicht met zonsondergang met daarna als hoogtepunt; Kaapstad bij nacht. De moederstad schijnt haar licht over alles wat zich in haar beweegt. Zij waakt over iedereen en slaapt nooit…